מאמר 3 – ללמוד בקלות ובשמחה

ללמוד בקלות ובשמחה!

Vector,Illustration,Of,Children,Education

מה לעשות כדי שלילדים יהיה מעניין ללמוד?

שאלה זו מעסיקה זמן רב הורים ומורים.

הרי אם המשימות תהיינה מעניינות, הילדים יבצעו אותן ברצון ובשמחה, וכך יתעייפו פחות ויהיו חשופים פחות לנזקים בריאותיים ופסיכולוגיים.

מתברר כי ברוב המקרים תהליך הלמידה קל בזכות מעורבות ההורים בתהליך רכישת המיומנויות של הזאטוטים.

יחד עם זאת יש חשיבות רבה לכך שחומרי הלמידה יהיו איכותיים, ושהעבודה עם הזאטוטים תהיה שיטתית ותכין אותם, מבחינת היכולות השכליות, לעומס העתידי בבית הספר.

הכנה זו צריכה להתבצע מגיל צעיר מאוד, כאשר ימלאו לזאטוטים בערך שלוש שנים.

ספרים לפיתוח חשיבה, צבעוניים וערוכים בצורה אסתטית, שנכתבו על ידי מומחים, יכולים לתרום רבות לקידום הזאטוטים בכיוון זה.

חשוב מאוד לא להחמיץ את השלב, שבו הקטנטנים מתחילים ברכישת הידע, בעיבודו וביישומו.

יש להרחיב את תחום הידע ולעודד רכישת מיומנויות – הכול, כמובן, בכפוף לגיל הילדים.

בדרך זו אנו יוצקים בסיס איתן לתהליך העתידי של הלמידה, שהרי כאשר מפותחים בילדים האינטואיציה, החשיבה הלוגית, החשיבה היצירתית, הקואורדינציה, המוטוריקה והזיכרון. אזי תהליך הלמידה יהיה קל יותר וחווייתי יותר עבורם.

וכמובן תרומה מכרעת לכך יש לחומרי למידה מעניינים, המוצגים בצורה שמושכת ויזואלית.

מדוע יש לפתח יכולות אלה עוד לפני גיל בית הספר?

אם תחמיצו תקופה זו, יהיה קשה מאוד לגשר על הפערים בהמשך, שכן התקופה, שבה הפעילות העיקרית של הילדים היא משחק, מתחלפת בתקופה, שבה הפעילות החדשה של הילדים היא למידה.

גם מתווספים גורמים אחרים, כגון התבגרות הילדים ושינויים סביבתיים חברתיים.

זאת הסיבה לכך שאנו מתחילים בשלב מוקדם, מתקדמים לאט, ובצעדים קטנים ומדודים מגבירים את העומס על הילדים.

בתהליך זה אסור לרדוף אחרי הישגים. יש להתקדם בהתאם לאישיות וההתפתחות של הילדים.

טבעי הוא שלאחר שהילדים משתלטים על רמת קושי מסוימת של משימות.

הם ניגשים לרמה מתקדמת יותר, אך המעורבות שלנו היא הכרחית.

בשלב ראשון רצוי להראות להם כיצד לבצע את המשימות, אחר כך לבצען יחד עם הילדים,

רק בשלב מאוחר יותר לאפשר להם להתמודד עמן באופן עצמאי.

מובן שתהליך זה הוא מאוד אינדיווידואלי, במיוחד כאשר המשימות אינטואיטיביות והילדים יכולים לבצען מיד.

אם הילדים לא מצליחים לבצע את המשימות או נתקלים בקשיים משמעותיים לבצען,

יש להנמיך את הציפיות ולתת להם משימות קלות יותר.

אל תחששו!

זה מאוד טבעי והמשמעות היא שמערכת העצבים של הילדים אינה בשלה עדיין למשימות אלה.

לכן ההמתנה היא הכרחית. התקדמו בצעדים קטנים ומדודים.

אין צורך למהר ולדחוף בכוח את הילדים קדימה.

אתם צריכים לתמוך ולעזור להם, אך אל תציבו רף גבוה מדי לביצוע המשימות.

שתפו את העמוד:

וואטסאפ
פייסבוק
אימייל
הדפסה
small_c_popup.png

מעוניינים לקבל טיפים
היכולים לעזור לילדיכם לשפר את היכולות והכישורים שלהם?

הרשמו למגזין MATHSTARKIDS

אני מאשר/ת לקבל דיוור